Yhdistyksen taustaa

15.4.2019

7.11.2018 purkautuneiden yhdistyksien (Helsingin kaupungin viran- ja toimenhaltijat JHL ry 010, Helsingin tietoammattilaisten yhdistys JHL ry 217 ja Toimisto-, hallinto- ja IT-alan ammattilaiset JHL ry 240) jäsenet siirtyivät automaattisesti uuden yhdistyksen jäseniksi.

Jäsensiirtojen jälkeen yhdistyksessä on 1428 jäsentä, joten olemme varteenotettava ammattiala-yhdistys.

Yhdistyksen toimialueena on Helsingin kaupunki ja konserniyhtiöt ja sen tarkoituksena on koota toimisto-, hallinto-, asiantuntija- ja tukipalveluissa työskentelevät ja yhdistyksen järjestämisalalle opiskelevat liiton piiriin.
Jäsenen on helpompi nyt löytää oma JHL yhdistyksensä.

Sääntöjen mukaan hallitus voi perustaa yhdistyksen toiminnan tueksi jaostoja, joten jäsenkokouksessa perustettiin jo kaksi jaostoa, Virkistys- ja kulttuurijaosto sekä Kaakan jaosto. Näiden lisäksi on perustettu tekninen jaosto, joka aloitti toimintansa 1/2019.

Kesäpaikka Kaaka siirtyi JHL 010 yhdistykseltä uuteen yhdistykseen.
Virkistys- ja kulttuurijaosto järjestää jäsenistölle matkoja, retkiä, teatteri-iltoja ym. vapaa-ajan tapahtumia.