Työsuojelu

Tyosuojelu kuuluu kaikille

JHL: n 12-sivuinen opas työsuojelusta. Opas on kaikille kaikille JHL: n jäsenille ja jäsenhankinnan tueksi.
LINKKI

- - - -

(lähde JHL)

Työhyvinvointia rakennetaan työssä

Työhyvinvoinnilla tavoitellaan mielekästä ja sujuvaa työntekoa turvallisessa, terveyttä edistävässä ja työuraa tukevassa työympäristössä ja työyhteisössä. Tavoitteena on, että jokainen jaksaisi ja haluaisi työskennellä työkykyisenä koko työuransa ajan.

Työhyvinvointi syntyy töissä, töitä tekemällä. Se on sekä yksilön että yhteisön kokemus. Työhyvinvointi ei synny itsestään vaan se rakennetaan yhdessä.

Työhyvinvointi pohjautuu

• johtamiseen ja esimiestyöhön
  • osaamiseen ja työn hallintaan sekä
  • osallisuuteen.

Työhyvinvointi kasvattaa innostusta ja yhdessä tekemistä. Työhyvinvointi on myös osa tuloksellisuutta.

JHL tekee työtä hyvän työelämän puolesta, jossa työ ja työajat joustavat ihmisen tarpeiden mukaan ja työ mitoitetaan ihmisen mittaiseksi. Hyvinvoivassa työyhteisössä työntekijän on mahdollista sovittaa työ ja vapaa-aika yhteen.

- - - -

Tyosuojelu kuuluu kaikille

Hyvässä työyhteisössä ei kiusata

Oppaaseen on kerätty tietoa siitä, miten työpaikoilla voidaan luoda työhyvinvointia tukeva sekä työyhteisöongelmilta ennaltaehkäisevä työilmapiiri. Opas auttaa myös häirinnän ja epäasiallisen kohtelun tunnistamisessa, siihen puuttumisessa ja riitatapausten käsittelyssä työpaikoilla.

Julkisten ja hyvinvointialojen liitto JHL Työelämän laadun toimialue 02/2017 Annika Raninen, työympäristötoimitsija Ulkoasu: JHL markkinointi/Leena Nätti