Virkistys ja kulttuuri

Ilkka Niemi  virkistys- ja kulttuurijaoston jaostovastaava
sähköposti: ilkka.j.niemi(at)hel.fi

Peruutusehdot: Ilmoittautuminen JHL yhdistys 872:n järjestämiin tapahtumiin on aina sitova. Osallistujan omavastuuosuus tulee maksaa määräpäivään mennessä. Ilmoittautumisen voi perua ilmoittautumisajan kuluessa ilman kuluja.

Kun jäsen on maksanut osallistumismaksun, mutta on estynyt osallistumasta tapahtumaan, on hän  velvollinen ilmoittamaan viipymättä järjestäjälle asiasta sähköpostilla jhlyhdistys872@outlook.com

Jos tilaisuuden järjestäjällä ei ole hänen tilalleen varahenkilöä, tulee henkilön itse hankkia sijainen. Muussa tapauksessa ilman pätevää syytä (esimerkiksi lääkärintodistus sairastumisesta) peruutuksen tehnyt jäsen on velvollinen korvaamaan tilaisuudesta yhdistykselle aiheutuneet todelliset kustannukset omalta osaltaan. Jos jäsenen hankkima sijainen on yhdistyksen ulkopuolinen henkilö, hän maksaa lipustaan ulkopuolisen osallistujan hinnan.

Osallistuminen yhdistyksen seuraaviin tapahtumiin ei ole mahdollista, ennen kuin edellisten tapahtumien saatavat on maksettu tai mahdollinen peruutustilanteen vakuutusyhtiöltä (koskee matkoja) saatu yhdistyksen osuus korvauksesta on tilitetty yhdistykselle.

lja Repin: Zaporogit kirjoittamassa pilkkakirjettä Turkin sulttaanille (1880–1891). Venäläisen taiteen museo. © Venäläisen taiteen museo, Pietari

Kansallisgalleria yhtyy pääkaupunkiseudun kuntien päätökseen koronatoimista ja jatkaa Ateneumin, Kiasman ja Sinebrychoffin taidemuseoiden sulkua 31.3.2021 asti koronaviruksen leviämisen estämiseksi.

ILJA REPIN. Näyttelykäyntin ajankohta siirtynyt

Ateneumin taidemuseossa näyttelykäynti tiistaina 20.5.2021  klo.16.15 - 17.15 TÄYNNÄ!

Jonojen vuoksi kannattaa tulla ajoissa, esimerkiksi puoli tuntia ennen varattua aikaa.

Ryhmien sisäänkäynti Ateneumin kujan puoleisesta sisäänkäynnistä, ei pääovesta, kokoontuminen sisäpihan Infopisteelle

Näyttely alkaa puolen tunnin luentointrolla.
Näyttelyintrojen ja sisäänpääsymaksut maksetaan kerralla. Museokortilla sisäänpääsy on ilmainen – kortti tulee esittää infopisteessä sisäänpääsyn yhteydessä. Ilman museokorttia osallistuvalle sisäänpääsymaksu on 10 euroa.

Sitovat ilmoittautumiset viimeistään 26.3.2021, jolloin myös omavastuuosuus tulee maksaa
yhdistyksen tilille FI30 5723 0220 5659 28 maksun saaja JHL 872 Hallinnon, tietotyön ja tukipalvelujen ammattilaiset, Viitenumero 872157

Tule museoon vain terveenä – taide kyllä odottaa. Edellytämme kasvomaskin käyttöä yli 13-vuotiailta vierailijoilta.

Ateneumin taidemuseossa nähdään kansainvälisen mestarin, taidemaalari Ilja Repinin (1844–1930) näyttely. Repin on Venäjän kuuluisin taidemaalari ja myös suomalaisten rakastama: hänen ateljeekotinsa oli Suomen puolella Terijoen Kuokkalassa vuosina 1917–1930.

Ilja Repin on aikansa merkittävin venäläinen taiteilija, joka kuvasi maaorjuudesta 1860-luvulla vapautunutta Venäjän kansaa sekä aikansa älymystöä ja kansan suhdetta hallitsijoihin. Siksi hän on vaikuttanut vahvasti siihen, mikä on yhä suomalaistenkin käsitys venäläisyyden olemuksesta.
Tervetuloa Ateneumiin!

Pääkaupunkiseudun koronakoordinaatioryhmän päätöksellä on esitykset peruttu osana pääkaupunkiseudun koronarajoitustoimia. Pysytään terveinä ja noudatetaan yhdessä viranomaisten suosituksia.

ABBA Gold –konsertti Kulttuuritalo – siirtyy joulukuuhun 30.12.2021 klo. 19.00

Kaksi lippua olisi nyt myynnissä!
ilmoittautuminen: ilkka.j.niemi(at)hel.fi

Lippujen hinta yhdistyksen jäsenille on 35 euroa, lipun normaali ryhmähinta on 63,55 euroa (avec).
Varattu 20 paikkaa.
Sitovat ilmoittautumiset viimeistään 13.11.2020, jolloin myös omavastuuosuus tulee maksaa
yhdistyksen tilille FI30 5723 0220 5659 28 maksun saaja JHL 872 Hallinnon, tietotyön ja tukipalvelujen ammattilaiset, Viitenumero 872144

Jos maksat henkilöstökassan kautta, niin viestikenttään tulee laittaa oma nimi, tapahtuman nimi ja viitenumero.

BEST ABBA HITS! ONE NIGHT IN HELSINKI!
Viisi fantastista ihmistä, jotka ovat kiertäneet yli 40 maata ja soittaneet yli 3 miljoonalle ihmiselle. Luvassa on kaksi tuntia hauskanpitoa, energisiä musiikkiesityksiä, joissa on live-taustabändi, nostalgiset puvut, teatterivalot ja kaikki tanssit, jotka ABBA-fani pystyy osaamaan.
ABBA GOLD on yksi kaikkien aikojen vaikutusvaltaisimmista tribuuttiyhtyeistä, ja se on poikinut useita jäljitelmiä. ABBA GOLD esittää kaikki suosikkikappaleesi sekä joitakin mahtavia kappaleita, jotka vain todelliset Abba-fanit muistavat.
Älä jätä väliin hienoa mahdollisuutta nauttia tästä uskomattomasta show’sta 30. tammikuuta 2021 Helsingin Kulttuuritalossa!

Näytelmän Rikinkeltainen taivas esitys 17.2. peruuntuu . Mikäli olette maksaneet lippunne, saatte rahanne takaisin yhdistyksen taloudenhoitajalta.

Manhattan Transferin konsertti

Kulttuuritalo 16.12.2021

Maailman parhaaksi lauluyhtyeeksi tituleerattu The Manhattan Transfer joutuu siirtämään Suomen-kiertuettaan vuodella eteenpäin koronapandemian takia. Musiikissaan mm. poppia, bluesia ja jazzia taidokkaasti yhdistelevä lauluyhtye saapuu maahamme joulukuussa 2021
Jo ostetut liput käyvät sellaisenaan myös ensi vuonna.

Cirque du Soleil – Corteo ESITYKSET HELSINGISSÄ SIIRTYVÄT ALKUVUOTEEN 2022